fredag 5. september 2008

Petimeter


En mp3-spiller kan gjøre så mangt. Den kan spille av fortryllende god musikk. Den kan, som denne fantastiske utgaven av arten, formidle banebrytende nyheter direkte fra eteren. Den kan visstnok også fungere som mitt personlige, transportable fotoalbum. Den kan faktisk også være en knøtte liten fremviser av videosnutter. Den kan roe nervene etter en hard dag sammen med 27 ville 18 åringer. Den kan være dypt savnet når våre veier midlertidig har skilt lag. Og den kan gi dyp frustrasjon over min manglende evne til å gi den livgivende livskraft når jeg er ute i det fri.

Men noen få ganger kan den gi grobunn til rødglødende irritasjon og sinne!

HVORFOR går det ikke an å bli enig om HVOR The Beatles skal lagres. Eller hvordan en takler for eksempel Eric Clapton? Ikke all musikk som blir utgitt blir utgitt av band som Coldplay, A-ha og Madonna, artister og band som tydeligvis har erfart problemene på kroppen. Hva Devin Townsend i The Devin Townsend Band har erfart vet ikke jeg, men hvor i all verden skal jeg putte bandet hans? Under T? Eller D? Eller T?

Do you got my point?

I mitt private audiofile bibliotek havner The Beatles under B som Beatles, The. Det samme gjelder The Rolling Stones. Under R. Ja, de heter faktisk THE Rolling Stones. Derfor er det ikke innlysende å lete under T når du skal finne breikjeften. Men DET må jeg gjøre. For "Stones" ligger under T på mp3 spilleren. Sammen med The Beatles. Og The Devin Townsend Band.

Hvordan sorterer du de dyrebare musikkfilene dine?

Jeg hørte på: Joe Satriani ehh Satriani, Joe - A Cool New Way - live mens jeg skrev dette.

Ingen kommentarer: