torsdag 22. mai 2008

Flagget på brystet!

Det er ganske så utrolig at Norges Fotball Forbund (NFF) prøvde å fjerne det norske flagget fra landslagsdrakta. Jeg vet ikke hvordan det er omkring i Europa, men i Norge snakkes det om at det er en ære å spille med flagget på brystkassa. Det er naivt av NFF at de trodde de bare kunne innføre et ny emblem som til alt overmål virker mer asiatisk enn norsk og tro at det norske fotballgale publikum skulle godta dette uten videre. Skulle det nå bli en ære å spille med en orm..., drage eller uhyre på brystkassa? Det overrasker meg at NFF ble overrasket (!) over det store engasjementet som dette utløste. En liten sondering i terrenget må de vel ha gjort?

Jeg er i hvert fall fornøyd med at flagget er tilbake på drakta! Det hadde gjort seg om vi hadde byttet ut de norske flaggene i 17.mai toget med kommunevåpen... Litt drøy sammenligning, men du skjønner hva jeg mener! Litt lag- og nasjonalfølelse må vi da få lov å ha, selv om det norske landslaget er tilbake i den gamle hengemyra vi var i før Drillo...

----------------
Ellers så hørte jeg på: Radiohead - Jigsaw Falling Into Place via FoxyTunes mens jeg skrev dette.

Ingen kommentarer: